Activitat 1: Descobrim Castelló?
|
|
Temàtica: Coneixença dels elements més importants i simbòlics de la vila de
Castelló d’Empúries.
|
Curs: Cicle Mitjà (4t de primària)
|
Objectius específics:
- Conèixer els
elements més significatius de la vila.
- Identificar els
edificis més simbòlics.
- Treballar
interactiu.
- Selecció de la
informació adequada.
|
|
Desenvolupament:
L’activitat consisteix en
trobar en el mapa o en qualsevol espai interactiu els següents punts
importants de la vila de Castelló d’Empúries. D’aquesta manera treballarem el
territori sobre el terreny a través de la xarxa. Els espais importants de
Castelló que hem de localitzar són:
- L’església de Castelló d’Empúries.
- El Rentador.
- La casa Gran.
- La muralla Medieval.
- La Farinera.
- El pont Vell.
- La plaça dels homes.
- El Palau dels Comptes.
Un cop els hagueu localitzat tots ens podeu deixar aquí les fotografies que
més us hagin agradat. Sort i ànims.
|
|
Avaluació:
El mètode
d’avaluació serà a través de la quantificació dels llocs trobats. A més,
també tindrem en compte la participació dels diversos grups.
A més, la recerca
i la bona troballa de la informació també serà un altre factor a analitzar
per part del docent, que haurà d’avaluar si la informació i les fonts són
correctes.
|
Activitat 2: A on vivim?
|
|
Temàtica: Coneixença de la situació
geogràfica de Castelló d’Empúries.
|
Curs: Cicle Mitjà (4t de primària)
|
Objectius específics:
- Conèixer la
situació geogràfica.
- Identificar el clima, el
relleu i els rius que els envolta.
- Treballar de manera cooperativa.
- Selecció de la informació adequada.
|
|
Desenvolupament:
Primer de tot
introduirem el tema a partir de la següent pregunta: sabeu a on vivim?
Després de deixar que els alumnes
contestin, anirem formulant preguntes cada vegada més complexes: quin mar ens
envolta, rius, el tipus de clima, etc.
A continuació, explicarem que tota
aquesta informació no la facilitarem nosaltres, sinó que hauran de ser ells
mateixos. Així que farem grups de 6 i cada grup tindrà una de les
següents temàtiques:
- Clima
- Entorn físic (quines muntanyes i rius ens
envolten)
- Sectors que hi predominen (principalment el
primari)
A partir d’aquí, hauran de preparar-se
amb el seu grup una presentació sobre un dels temes exposats anteriorment.
Això suposarà una recerca d’informació i una selecció de la més adequada. Cal
tenir present que donarem una petita pauta amb la finalitat d'ajudar en
aquesta recerca. Aquesta pauta tindrà a l'abast unes preguntes que permetran
enfocar, més detalladament, la informació cercada:
La presentació haurà de presentar els aspectes
més importants i rellevants de la temàtica.
Un cop finalitzada l’activitat, es presentarà a tota la resta de la
classe.
|
|
Avaluació:
Principalment, es
tindrà en compte el treball en grup. A més d’avaluar la participació de cada
membre dins al grup.
Un altre dels aspectes que voldrem
analitzar serà l’adequació de la informació dins del context. I, per últim,
si han entès el tema del que han fet la recerca.
|
Activitat 3: Dibuixa el passat, el present i el futur de Castelló
d’Empúries.
|
|
Temàtica: Relacionar
tot el contingut après per fer un dibuix.
|
Curs: Cicle Mitjà i Cicle Superior
|
Objectius específics:
- Relacionar els
diferents continguts
- Treballar de manera individual.
- Potenciar les habilitats artístiques
dels alumnes.
|
|
Desenvolupament:
En un paper
dinA3 els alumnes realitzaran tres dibuixos, un de la població de Castelló
d’Empúries a l’època medieval, un del municipi de Castelló d’Empúries actual
i un de com s’imaginen la població de Castelló d’Empúries en un futur.
D’aquesta manera els alumnes podran relacionar els continguts apresos amb els
seus propis pensaments.
|
|
Avaluació:
En aquesta activitat, els
mestres s’han de fixar en com els alumnes relacionen els continguts apresos
gràcies al bloc amb els seus dibuixos.
|
Activitat 4: Coneixes Castelló d’Empúries?
|
|
Temàtica: Coneixença general de la població
de Castelló d’Empúries
|
Curs: Cicle Mitjà i Cicle Superior
|
Objectius específics:
- Conèixer el municipi de Castelló
d’Empúries.
- Treballar de manera individual.
- Treballar amb les TIC.
- Selecció de la informació adequada.
|
|
Desenvolupament:
Realitzar la caça de tresor següent: http://webquest.carm.es/majwq/wq/vercaza/3283 .
Allà hi trobareu tota l’explicació de l’activitat.
|
|
Avaluació:
L’activitat és individual així doncs, cada persona
s’avaluarà la seva feina.
Les primeres 10 preguntes valen 1 punt cada una i
l’última gran pregunta val 1 punt més. Els alumnes hauran de contar la seva
puntuació i segons la puntuació han de mirar l’ho següent.
DE 0 A 3 PUNTS: No coneixes gens bé Castelló
d’Empúries....Torna a mirar la pàgina web de la població i el bloc que tracta
del municipi atentament i torna a realitzar l’exercici. ÀNIMS!
DE 3 A 5 PUNTS: Coneixes molt poc Castelló
d’Empúries...Necessites revisar la pàgina web i el bloc i tornar a realitzar
l’activitat. També aniria bé una volta al preciós municipi. ENDAVANT!
DE 5 A 8 PUNTS: Comences a conèixer bé
Castelló! Segueix treballant i seràs un gran expert de la població!
DE 8 A 10 PUNTS: Ets un gran entès de Castelló
d’Empúries! Ara que coneixes bé el poble podries aprofitar per apuntar-te a
alguna associació per realitzar diferents activitats al poble. MOU EL CUL I
PARTICIPA!
11 PUNTS:
Felicitats! Ets un molt bon castelloní! Segueix així!
|
Bon dia, Castelló d'Emúrpies!
ResponEliminaEsperàvem veure les vostres activitats didàctiques i poder valorar-les però ens trobem que no hi ha res. Així que esperem veure-les aviat i poder aportar-vos el nostre parer.
Bona nit!!!!!
ResponEliminaTal com us han dit els de Blanes, ja haurieu d'haver penjat dues de les activitats didàctiques que dureu a terme. Anirem visitant el blog aviam si ben aviat les podem llegir i us les comentem :)
Bona feina macuuus!!! I molt bones festes :D
Caldesudg
Hola holaa!!
ResponEliminaPensem que l'objectiu de l'activiatat és molt bó, ja que és totalment necessari conèixer la situació geogràfica del municipi on vius, o encara que només sigui de l'escola on vas. L'únic que retocariem nosaltres és el fet d'acotar una mica més la recerca d'informació, donant-los unes preguntes com a pauta per fer la investigació. Res més.
Que acabeu de passar unes bones festes, i fins el gener :) bona feina grup!
Caldesudg
Bon dia!!
ResponEliminaPrimer de tot nois, dir-vos que estructurar les activitats amb taules ens sembla bona idea ja que és una manera visual d'entendre la dinàmica de l'activitat. Els temes que heu triat per a les activitats ens semblen bé. Com ha dit el grup de caldes cal conèixer la geografia així com els punts més importants i culturals de la via.
Creiem que tot i que la idea és bona potser les activitats no estan prou desenvolupades. Doncs, trobem a faltar una pauta detallada de les preguntes de les quals parleu a l'activitat 2. A més, també creiem que haurieu d'acotar una mica on es pot i on no trobar informació en aquesta mateixa activitat. Per cert, la idea de la Webquest és genial però no podem veure-la quan cliquem a l'enllaç. En general, bona feina!
Bon cap de setmana!